2019. október 28., hétfő

Spooktober #1 és #2

Sziasztok!
Nem gondoltam volna, hogy mostanság valaha is fogok bejegyzést hozni, de Leahnak köszönhetően mégis fogok Október utolsó hetében hozni bejegyzéseket. Először is köszönöm szépen neki, hogy kihívott a Spooktober elnevezésű kihívásra, amit elvállaltam annak ellenére is, hogy jelenleg úszok a beadandókban és az oviban is le vagyok terhelve. Részben azért is vállaltam el, mert a Halloween közel áll a szívemhez, egyik kedvenc "ünnepem". Egyébként a Spooktober kihívás Kathryne -nek köszönhető, szóval ez úton neki is köszönöm a kihívást! 
És, akkor szerintem vágjunk is bele, én kivételesen időhiány szűkében az első és második bejegyzést most egyberakom, remélem nem túl nagy baj.
SPOOKTOBER #1 ÉS #2


Szabályok:

1) Ha elvállalod a Spooktober kihívást, tedd ki a táblát (fent) az összes ilyen témájú bejegyzésedhez!
2) A bejegyzéseidben linkeld be ezt a bejegyzést, hogy így minden érdeklődő meg tudja találni a leírást!
3) Szerintem kedves dolog minden egyes poszt után meghívni valakit, hogy vállalja el ezt a kihívást!:)

Mit jelent számodra a Halloween és az azt követő ünnepek (Mindenszentek, Halottak napja)? Milyen emlékek kötnek ezekhez a napokhoz? Milyen érzések fognak el, ha eljön az évnek ezen időszaka?
Be kell, hogy valljam én nagyon régóta, általános iskolás korom óta rajongok a Halloweenért. Felső osztályos koromban szinte majdnem minden évben mentünk "Csíny vagy Csokizni", még annak ellenére is, hogy tudtuk itt nem igazán ismerik ezt az ünnepet, sőt nem is ünneplik, de mi elvetemült tizenévesként annyira beleéltük magunkat, hogy az ismerőseinkhez ellátogattunk és cukorkát kéregettünk. Utólag visszagondolva nagyon vicces, de például a volt angol tanárom nagyon bírta, hogy mi "behoztuk" ezt az ünnepet a kisvárosunkba. Utoljára gimnázium első évében (9.osztály) mentünk el "Halloweenezni", de akkor már abból állt az egész, hogy késő este beöltözve jártuk az utcákat és egymást rémisztgettük meg chipset ettünk és ittunk (azt már nem írom le mit, nem mutatok rossz példát lol). Szóval, összességében én nagyon szeretem a Halloweent, idén például már az oviban is egyszer-kétszer megemlítettük ezt az ünnepet, de annyira nem mentünk bele.
Mindenszentek és Halottak napja számomra kényes "téma"/ünnep. Édesapám két éve halt meg, azóta nem igazán szívlelem ezt a két ünnepet, ráadásul Halottak napján van apukám szülinapja is.. Szóval, nem, nem szeretnék erről beszélni, mert a mai napig nem dolgoztam fel, hogy apu itthagyott minket. De, hát a rák nem válogat. Temetőjárást se nagyon szeretem, csak tiszteletből megyek el, mert amúgy akármennyire is bunkón fog ez hangozni, egyszerűen képtelen vagyok meglátogatni a sírját. Nem megy, nem dolgoztam fel, nem tudom elfogadni.

30 rémisztő kérdés tag:
1. Kedvenc horror vagy Halloween témájú zene?
Hogy őszinte legyek, nem tudom mennyire horror témájú ez a zene, de mindig a hideg ráz tőle. Ez pedig nem más, mint a Chimes At Midnight, tbh nem szívesen hallanám ezt az éjszaka kellős közepén. Ezen kívül még a Nevert sorolnám ide, amit egy halloweeni videónál hallottam először.

2. Nevezz meg valamit, amire mindenképp szükséged lenne, ha egy elhagyatott épületbe kerülnél!
Egy zseblámpa és egy pisztoly (merész, tudom) teljes biztonságot nyújtana, meg ha valamelyik barátnőm velem lenne, az is megtudna nyugtatni. Onnantól már annyira nem félnék.

3. Kipróbáltad már valaha a Ouija táblát?
Nem, és nem is szeretném, ahhoz nem vagyok elég vakmerő.

4. Kedvenc horrorfilmes főgonosz? Miért ő?
Nem igazán nézek horrorfilmeket, mert utána képtelen lennék aludni, de ha nagyon meg kellene neveznem valakit, akkor Samarát vagy Freddy Kruegert mondanám.

5. Mi a legbosszantóbb/legijesztőbb  dolog ami valaha történt veled, mikor egyedül voltál?
Ó, hát ez gyerekvigyázás közben volt. 4 éves kisgyerkőcre vigyáztam nyáron, aztán a szobájában játszottunk (ahol egyébként érdekes módon nem tud aludni, szüleivel alszik) és egyszer csak megszólalt, hogy csukjuk be az ajtót, mert nem szeretné ha látnának minket. Kérdeztem kikre gondol (full egyedül voltunk) és mondta, hogy hát azokra, akik ott kint állnak és az ajtó felé mutatott. Mai napig megborzongok, ha erre gondolok, mert senki nem állt ott kint.

6. Ha lehetőséged lenne a barátaiddal egy éjszakát eltölteni egy kísértetházban, megtennéd?
Őszintén? Fogalmam sincs, lehet belemennék, ha szeretnék egy rendes adrenalin adagot kapni.

7. Hiszel a babonákban?
Igen, mondhatni hiszek bennük, kicsit talán babonás is vagyok.

8. Láttál valaha valamit/valakit, ami/aki a valóságban nem is volt ott?
Sokszor esténként úgy látom, mintha valaki elmenne az ajtóm előtt (áttetsző üveg van az ajtón), holott nagyon jól tudom, hogy anya alszik, a mama pedig nem jár fel az emeletre. De, lehet, hogy ezeket csak beképzelem már a fáradtságtól.

9. Melyik városi legenda rémiszt meg a legjobban?
Nem igazán ismerek ilyeneket.

10. Inkább az látványos vagy az elgondolkodtató horrorfilmeket szereted?
Egyik se, nem szeretem a horrorfilmeket.

11. Hiszel abban, hogy nem csak a mi világunk létezik?
Igen, hiszek benne. Volt 1-2 paranormális élményem is, szóval hiszek az ilyenekben.

12. Próbáltál már ki valaha egy bájitalt, varázslatot?
Sajnos nem a Roxfortba jártam iskolába, így a válasz nem.

13. Könnyen meg tudnak ijeszteni téged?
Mondhatni igen, könnyen meg tudok ijedni meg picit paranoiás is vagyok.

14. Próbáltad valaha megidézni Bloody Mary-t?
Egyszer hülyéskedtünk a lányokkal ottalvós bulin, de annyira elröhögtük az egészet, hogy semmi nem történt.

15. Hiszel a démonokban/ördögben/rossz lelkekben?
Hiszek bennük.

16. Ha egyedül vagy otthon, és lépéseit hallasz a házában, mit csinálsz?
Mivel a macskánkra nem foghatom a lépteket, ezért elgondolkodnék, hogy ki jár a házban rajtam kívül. Valószínűleg beparáznék, alapból minden kis nesszre-zajra kipattanak a szemeim, szóval a jó hallásom miatt mindenre felriadok. Egyszer hallottam, hogy valaki az erkélyem alatt járkált, mert ropogtak a falevelek és ágak.. mai napig nem tudom ki volt az, vagy mi.

17. Ha át kéne élned az egyik horrorfilm cselekményét, melyiket választanád? Miért?
Nem sok horrorfilmet láttam, így nem igazán tudok megnevezni.

18. Ha csak egy halloween jelmezt viselhetnél életed további részében, mi lennél?
Boszorkány, alapból trash vagyok az asztrológiáért és az ilyen dolgokért, szóval mindenképp azt választanám.

19. Mentél valaha éjjel a temetőbe? Történtek veled ott furcsa dolgok?
Isten mentsen, hogy én valaha is éjjel kimenjek a temetőbe. Félek a sötétben, szóval kizárt dolog. Párszor mentem csak el este a temető mellett, de ha lehet, akkor kerülöm azt az útvonalat.

20. Mi lenne a választott fegyvered egy zombi apokalipszis esetén?
Macséta vagy valamilyen gépfegyver.

21. Inkább mennél el egy Halloween-i buliba vagy öltöznél be és játszanál csokit vagy csalunk-ot?
Mindkettőben volt részem, de a Halloweeni bulit választanám.

22. Egy horrorfilmben vagy. Milyen karakter lennél? Aki megoldja a rejtélyt, aki kinyitja azt a bizonyos dobozt, vagy aki elsőként esik el?
Sok ismerősöm szerint jó logikám van és szerintük én mindent kiderítek, így azt a karaktert mondanám, aki megoldja a rejtélyt.. Aztán lehet én esnék el elsőként, lol. 

23. Láttál valaha olyan filmet, ami után nem tudtál aludni? Ha igen, melyik volt az?
Nem film volt, hanem dokumentumsorozat. Élek-halok a bűnügyi dokusorozatokért, és januárban előfizettem a Netflixre a Conversations with a Serial Killer: The Ted Bundy Tapes miatt és wow. Alig bírtam az este elaludni, mert az egészet ledaráltam egy délután alatt. Tudom, bután fog hangozni, de esküszöm attól féltem, hogy este elalváskor valaki befog mászni az ablakomon keresztül és meggyilkol. Hehh. (Pedig tudtam, hogy ez lehetetlen)

24. Filmnézés közben te vagy az, aki végigbeszéli az egész filmet, aki minden ijesztő résznél becsukja a szemét, vagy aki gond nélkül nézi végig az egész horrofilmet?
Én vagyok az a fajta ember, aki mindegyik ijesztő résznél becsukja a szemét vagy hangosan sikít.

25. Melyik típusba tartozol? Aki ijeszt vagy akit megijesztenek?
Leginkább akit megijesztenek, de volt, hogy néha én voltam az ijesztegető.

26. Kedvenc ijesztő könyv?
Robert Bloch – Psycho.

27. Hány éves voltál, amikor megnézted életed első horror filmjét? Mi volt az?
Fogalmam sincs, szerintem 14 ? A legjobb barátnőm nagy horror fan, és mindig horrort szeretett volna nézni, ha éppen ottalvós bulit tartottunk. A Kört láttam először (pont nála egyébként).

28. Mi volt az első Halloween-jelmezed / minek szeretnél beöltözni?
Vámpír voltam, még műfogat is vettem párszáz forintért, lol. De voltam már boszorkány, macska meg Harley Quinn is, lol (mondjuk az nagyon tetszett, még végzős Halloweeni buliba öltöztem be annak).

29. Lesz valami különleges esemény, amin részt veszel idén Halloweenkor?
Ha nem fogok lebetegedni csütörtökig, akkor megyünk a barátnőimmel buliba, de ez majd még kiderül.

30. Szerinted mi a leggyakoribb hiba, amit szerinted mindig elkövetnek a horrorfilmekben?
Vagy szétvál a csapat, vagy pedig lesz egy vakmerő karakter, aki úgy dönt egyedül indul el, aztán láss csodát, őt ölik meg először. Typical.

A kihívottam pedig Anne és Sky.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lydia Land of Grafic Credits: 1, 2